Cze艣膰!
…
…
…
jeste艣?
…
…
Teraz m贸g艂bym biernie czeka膰 a偶 odpiszesz mi “cze艣膰”, 偶ebym m贸g艂 Ci przedstawi膰 dalsz膮 cz臋艣膰 wypowiedzi.
Bez sensu.
Niestety takie sytuacje zdarzaj膮 si臋 w 艣rodowiskach zawodowych – na przyk艂ad na Slacku. Wsp贸艂pracownik co艣 od Ciebie chce, wi臋c pisze “cze艣膰” i czeka na reakcje. Po tym jak b臋dziesz znowu online i odpiszesz mu “cze艣膰, czego potrzebujesz?” dopiero wtedy da Ci zna膰, 偶e chcia艂by mie膰 aktualny link do konkretnego arkusza kalkulacyjnego.
Nosz cholera.
Nie mo偶na zapyta膰 wprost?
Mo偶na. Jak najbardziej.
A nawet si臋 powinno.
Szanujmy wzajemnie sw贸j czas.
To podstawa asynchronicznej pracy.
Je艣li uwa偶asz, 偶e “przej艣cie do sedna” bez wcze艣niejszego przywitania si臋 mo偶e by膰 niegrzeczne – przywitaj si臋 w tej samej wiadomo艣ci w kt贸rej o co艣 prosisz. Oto przyk艂ad:
Zawsze by艂em bardziej bezpo艣redni w swoich wiadomo艣ciach – czy to prywatnych, czy zawodowych. Z tego co mi wiadomo, to nikt si臋 na mnie z tego powodu nie obrazi艂.
Ta wiadomo艣膰 jest zainspirowana moimi w艂asnymi do艣wiadczeniami i opracowaniem ze strony nohello.com.
Pozdrawiam,
Jarek “cze艣膰, jeste艣?” Michalik
Leave a Reply